Bye for now

Lite vemodigt känns det allt. Den här bloggen har givit mig så mycket. Dels har jag ett arkiv, som en dagbok att gå tillbaka till. Två års samlade tankar och saker som hänt. Det är inte illa. Den har också givit mig massor av nya vänner och kontakter samt fått mig att visualisera och tydliggöra mitt mål. Nämligen att skriva. I takt med att jag har gjort det har tiden (som redan är ganska knapp) minskat. Jag känner att jag inte riktigt hinner med längre och ni har säkert märkt det på mina inlägg den senaste tiden. Därför har jag nu tagit beslutet att avsluta Medan kaffet kallnar. I allafall göra den vilande på obestämd tid.

Jag vill tacka er alla som läst och följt och kommenterat den här resan. Ni har givit mig så mycket! Jag kommer att fortsätta blogga men det kommer att handla lite mer om skrivande och lite mindre om vardagen. Det blir säkert en mix men skrivandet kommer vara mer i fokus. Följ gärna med dit om du är intresserad eller hälsa bara på ibland, jag blir glad vilket som!

Den nya adressen är

http://emmaaskling.wordpress.com/

Hoppas vi ses!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Bye for now

  1. Katarina skriver:

    vad sorgligt, men kul att du fortsätter blogga! Klart jag följer med till den nya bloggen! :))

  2. Lotta skriver:

    Klart jag hänger med!

  3. sofia skriver:

    Noooooo!!! Vad ska jag nu smyg läsa på kontoret när dagen är för lång och jag behöver uppmuntras av din underbaea blogg? Denna blog har varit mitt lilla fönster in i ditt och din familjs liv…och jag kommer sakna den massor! Jag kommer givetvis följa din nya blog. Lycka till!
    Kram FAS!

    • Emma skriver:

      Jag vet, jag vet 🙂 Men du kommer högst troligt fortfarande få en bra inblick. Bara att du får dras med lite skrivarsnack också, det bli säkert kul! Hehe. Tack! KRAM

  4. carinakinna skriver:

    Jag har också satt min blogg i viloläge efter nästan fyra års bloggande, och vet inte om jag kommer att starta upp den igen. Vi får se, men som du säger; mycket tid tar det. Jag hänger i alla fall gärna med till din nya blogg 🙂
    Carina

    • Emma skriver:

      Ja, det tar väldigt mycket tid. Eftersom det här inte var en skrivarblogg från början känner jag att det är lika bra att jag startar om. Att skriva om skrivandet är inte självutlämnande på ”det” viset och kräver inte samma vägning på varje ord. Även om sådana inlägg säkerligen också kommer att komma. Jag är glad att du hänger med iallafall!

  5. Aha! Du är samma som Emma! Vilken detektiv jag är. Men det har jag ju rutin på numera 😉

    Jag sa hej på den andra bloggen, så jag säger väl hej då här då. Hej då!

  6. Anneli skriver:

    Jag hänger självklart med! 🙂

Kommentera

