Refus

Idag kom den. Min allra första refus. Jag blev inte direkt förvånad men den föranleddes ändock av en timmes intensivt googlande på hur många gånger olika författare blivit refuserade. Det lugnade en smula (alla har ju genomgått dem) men ändå. Blä!

Sedan knackade en förälder på dörren med en fin blombukett och den kom ju i precis rätt ögonblick.

001

Skrytbild, javisst! Men idag bryr jag mig inte om det. Den gjorde faktiskt min dag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Refus

  1. Jenny skriver:

    Du ör bäst 😉 ♡☆

  2. Charlotte C skriver:

    Oj, det var snabbt! Eller? Skickade inte vi ungefär samtidigt? (Jag skickade för en månad sedan) Får man fråga vilket förlag det var? Jag räknar med att mina refuser börja segla in om en månad eller två. Är det inte sjukt egentligen att man ”förväntar” sig refuser och redan har både en plan B och C i bakhuvudet! 🙂

    • askemm skriver:

      Ja, jag skickade 28/5…har de ens läst det? Jag skickade till tre nu eftersom jag var lite ivrig. Planen är att vila det nu under sommaren, redigera mera, anlita lektör och sedan har jag massor av förlag som jag inte alls har provat. Sparade flera av de ”braiga”. Detta var Opal…

      • Charlotte C skriver:

        Man hoppas ju verkligen att de åtminstone läser tillräckligt för att få en rättvis bild av manuset. Opal finns också med på min lista men jag skickade inte till dem i första vändan. Låter bra med redigering och lektör. Om samtliga 6 förlag refuserar mitt manus gör jag nog något liknande! Hoppas du får positivare svar från de förlag du fortfarande väntar svar från!

  3. Katarina skriver:

    Uff, refuseringar är aldrig kul, hur mycket man än förbereder sig. innerst inne hoppas man ju ändå, annars skulle man inte skicka in. Kram till dig och ge inte upp!

  4. Lotta skriver:

    Åh, nej, kram på dig!
    Blommorna var väl fantastiskt, jag vet hur viktigt uppskattningen är!

  5. Fia Filur skriver:

    Tråkigt med refus 😦 men fina blommor 🙂

  6. Carola skriver:

    Usch vad tråkigt! Kämpa på <3. Pepp pepp pepp!

  7. Anna Hansson skriver:

    Jag har fått en hel del refuseringar, så misströsta inte! 🙂 Lycka till med resten av alla förlag som finns, för det finns ju faktiskt en hel del.

Kommentera

