Dop, bröllop och….

….40-årsfest! Det var vad vi roade oss med igår. Allt på en dag. Klockan ett skulle vi vara i Avesta för att närvara på B:s systersons dop. Klockan sex skulle vi befinna oss i Stockholm på en av våra bästa vänners 40-årsfest. Däremellan skulle vi mellanlanda i Strängnäs för att lämna barnen till barnvakterna.

Dopet gick fint, det tog en fyrtio minuter kanske. De tågade ut och sedan tågade de in igen – plötsligt iklädda bröllopskläder och ackompanjerade av bröllopsmarschen! Jo, men visst och vi blev faktiskt helt tagna på sängen. Hade ingen aning, hade inte ens tänkt tanken. Men fint var det!

Efter vigsel och fika lämnade vi sällskapet och åkte hemåt. En knapp timme hemma och sedan iväg igen. Kul fest! Kul att träffa folk som man varit på fest med mer eller mindre regelbundet under många, många år.

Brudparet

014

 

Födelsedagsbarnet och hans fina fru ❤

029030

Jag gjorde några försök att ta lite bilder……

033032

Det gick som vanligt sådär….

038037

Och efter att jag tog de här kom musiken igång och jag glömde helt bort att fota mera. För sedan dansades det natten lång. Precis som sig bör på en rolig fest!

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dop, bröllop och….

  1. Maria skriver:

    Så roligt att följa din blogg. Jag läser det mesta med ett leende och känner igen mycket av det du skriver från min egen vardag. Fortsätt skriva, jag läser gärna. Kul att träffas igår hoppas att vi kan träffas nått med alla våra barn 🙂 Kram Maria

  2. askemm skriver:

    Tack Maria ❤ Det var verkligen kul att ses och visst ska vi kunna få till något med alla barn! (Tror du inte jag kom hem till en febrig och hängig liten treåring, bara på tal om det där vi pratade om ang vab…..:o( ) kram

Kommentera

